dilluns, 26 d’abril del 2010

Somnis amb Pessoa


Ara mateix, que sóc inert a l'oficina, i se n'han anat tots a dinar tret de mi, observo, a través de la finestra entelada, el vell oscil·lant que recorre lentament la vorera a l'altra banda del carrer. No va begut; va somniador. Està atent a l'inexistent; potser encara espera. Que els Déus, si són justs en llur injustícia, ens conservin els somnis encara que siguin impossibles i ens donin bons somnis, encara que siguin baixos. Avui, que no sóc vell encara, puc somniar les illes del sud i Índies impossibles; demà potser em serà atorgat, pels mateixos Déus, el somni de ser amo d'un estanc petit,o jubilat en una casa dels afores. Qualsevol dels somnis és el mateix somni, perquè són tots somnis. Que em canviïn els Déus els somnis, però no el do de somniar.



text extret del Llibre del desassossec, de Fernando Pessoa, (traducció de Gabriel Sampol i Nicolau Dols, Quaderns Crema, 2002)
la fotografia és de Jacob Lopes (1000imagens.com)

2 comentaris:

  1. Jo he llegit aquest Pessoa, gran entre grans. El meu somni seria d'escriure com ell.

    ResponElimina
  2. Buff, escriure com Pessoa... Em conformaria amb llegir-lo en portuguñés amb fluidesa...

    ResponElimina